11 oktober 2021

Burgemeester op bezoek voor aftrap 'Hackshield'

Maandag 11 november was burgemeester Mieke Baltus op bezoek voor de aftrap van Hackshield. Naast de aftrap hadden de leerlingen van groep 7/8 zich goed voorbereid op het bezoek.

Hackshield is een app/spel om de leerlingen bewust te maken van de gevaren van het internet en met name het hacken van jouw/uw gegevens. Ichthus doet voor het 2e jaar mee aan dit initiatief van de politie in samenwerking met de gemeente Lelystad. Vorig schooljaar leverde Ichthus in de persoon van Toine de Vries (toenmalig groep 8) de nummer 2 van Lelystad. De burgemeester en jeugdagent waren mede daarom ook razend enthousiast over de inzet van onze eigen 'cyberagents' op CBS Ichthus.

Scherp en fris kwam groep 7/8 voor de dag. Naast het aftrap-moment van Hackshield werd het vuur ook aardig aan de schenen gelegd door onze junior-reporters. Één van de leerlingen zag zijn kans om de nieuwe burgemeester eens te bevragen op haar aanpak m.b.t. de CO2-uitstoot in de stad.. Kortom: Een leerzaam en eervol moment voor onze leerlingen op Ichthus.